آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

بازدید: 4317 بازدید
حالت شب

برای مثال، ما میتونیم یک لایه رو به ساخت ماهیچه، یک لایه رو به پوست، یک لایه رو به زخم و خراش، یک لایه رو به Pose ( ژست ) و . . . اختصاص بدیم.

برای ایجاد یک لایه جدید، روی دکمه New کلیک می کنیم و با استفاده از دکمه Rename اسم اون لایه رو انتخاب می کنیم.

( باید مراقب باشیم که روی کدوم SDive هستیم! چون وقتی روی یک SDive مشخص ما لایه ایجاد کنیم، با رفتن به SDiveهای دیگه، بخش Layer غیرفعال میشه و فقط روی همون SDive مشخص فعال هست )

 as_zbrush_b13

حالا میتونیم تغییراتی رو که میخوایم ، روی لایه اعمال کنیم.

as_zbrush_b14

با استفاده از لغزنده Intensity میتونیم که شدت این تغییرات رو کنترل کنیم.

 as_zbrush_b15

با استفاده از آیکون چشمی که روی لایه قرار داره، میتونیم که نمایش اون لایه رو فعال یا غیر فعال کنیم.

as_zbrush_b16

as_zbrush_b17

برای پاک کردن یک لایه، اول مقدار Intensity رو روی عدد صفر قرار میدیم، بعد روی دکمه Delete کلیک میکنیم.

با حرکت تقریبا سریع موس روی سطح، میبینیم که براش ما با فاصله و تکه تکه به Pointها ضربه می زند.

as_zbrush_b18

برای جلوگیری از این اتفاق از ابزاری به نام Lazy Mouse ( موس کند رو ) در منوی Stroke استفاده می کنیم.

as_zbrush_b19

nextPrevious

مطالعه بیشتر