برای مثال، ما میتونیم یک لایه رو به ساخت ماهیچه، یک لایه رو به پوست، یک لایه رو به زخم و خراش، یک لایه رو به Pose ( ژست ) و . . . اختصاص بدیم.
برای ایجاد یک لایه جدید، روی دکمه New کلیک می کنیم و با استفاده از دکمه Rename اسم اون لایه رو انتخاب می کنیم.
( باید مراقب باشیم که روی کدوم SDive هستیم! چون وقتی روی یک SDive مشخص ما لایه ایجاد کنیم، با رفتن به SDiveهای دیگه، بخش Layer غیرفعال میشه و فقط روی همون SDive مشخص فعال هست )
حالا میتونیم تغییراتی رو که میخوایم ، روی لایه اعمال کنیم.
با استفاده از لغزنده Intensity میتونیم که شدت این تغییرات رو کنترل کنیم.
با استفاده از آیکون چشمی که روی لایه قرار داره، میتونیم که نمایش اون لایه رو فعال یا غیر فعال کنیم.
برای پاک کردن یک لایه، اول مقدار Intensity رو روی عدد صفر قرار میدیم، بعد روی دکمه Delete کلیک میکنیم.
با حرکت تقریبا سریع موس روی سطح، میبینیم که براش ما با فاصله و تکه تکه به Pointها ضربه می زند.
برای جلوگیری از این اتفاق از ابزاری به نام Lazy Mouse ( موس کند رو ) در منوی Stroke استفاده می کنیم.