آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

بازدید: 4326 بازدید
حالت شب

ما میتونیم هر تغییر ژستی که ایجاد میکنیم رو توی یکی از لایه های موجود در بخش Layers از منوی Tools ذخیره کنیم.

باید یادمون باشه که برای هر تغییر ژست، از پایین ترین Sdive استفاده کنیم و بعد از اون تغییرات مربوط به جزییات مدل رو اعمال کنیم. . . .

برای بافت دهی ( Texturing )، بهتره که در ابتدا از متریالی استفاده کنیم که تغییر زیادی روی نمایش تکسچر ما اعمال نکنه و تکسچر به شکل اصلیش نمایش داده بشه.مثلا ما میتونیم از متریال MatCap White Cavity استفاده کنیم که تغییری روی رنگ تکسچر ایجاد نمیکنه.

as_zbrush_b89

از اونجایی که ما توی زیبراش قراره به هر Polygon، تکسچر بدیم، بنابراین، کیفیت تکسچر ما بستگی به تعداد Polygonهامون داره.

as_zbrush_b90

as_zbrush_b91

نکته خیلی مهم : هرچه فاصله ما نسبت به Polygonهامون بیشتر باشه کیفیت تکسچر ما پایین تر و هرچه فاصله ما کمتر باشه، کیفیت تکسچر ما بالاتر میشه. ( منظور همون زوم روی آبجکتمون هست )

as_zbrush_b92

برای شروع Polygon Painting ( نقاشی پلیگان ) ، ما اول کانال Zadd رو خاموش و فقط کانال Rgb رو روشن می کنیم، چون فقط میخوایم از رنگ ها استفاده کنیم.

حالا اولین کاری که می کنیم، اینه که یک Base Color رو به عنوان رنگ پایه به آبجکتمون اعمال کنیم تا سرتاسر آبجکتمون رو بپوشونه. برای این کار، اول دکمه Colorize در بخش Polypaint از منوی Tools رو روشن میکنیم.

as_zbrush_b93

حالا از منوی Color رنگ پایه مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم و بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، روی دکمه Fill Object کلیک می کنیم تا آبجکتمون رو بپوشونه.

as_zbrush_b94

 گزینه Fill Object ، فقط روی Subtool انتخاب شده و Visible انجام میشه.

 

nextPrevious

 

مطالعه بیشتر