ما میتونیم هر تغییر ژستی که ایجاد میکنیم رو توی یکی از لایه های موجود در بخش Layers از منوی Tools ذخیره کنیم.
باید یادمون باشه که برای هر تغییر ژست، از پایین ترین Sdive استفاده کنیم و بعد از اون تغییرات مربوط به جزییات مدل رو اعمال کنیم. . . .
برای بافت دهی ( Texturing )، بهتره که در ابتدا از متریالی استفاده کنیم که تغییر زیادی روی نمایش تکسچر ما اعمال نکنه و تکسچر به شکل اصلیش نمایش داده بشه.مثلا ما میتونیم از متریال MatCap White Cavity استفاده کنیم که تغییری روی رنگ تکسچر ایجاد نمیکنه.
از اونجایی که ما توی زیبراش قراره به هر Polygon، تکسچر بدیم، بنابراین، کیفیت تکسچر ما بستگی به تعداد Polygonهامون داره.
نکته خیلی مهم : هرچه فاصله ما نسبت به Polygonهامون بیشتر باشه کیفیت تکسچر ما پایین تر و هرچه فاصله ما کمتر باشه، کیفیت تکسچر ما بالاتر میشه. ( منظور همون زوم روی آبجکتمون هست )
برای شروع Polygon Painting ( نقاشی پلیگان ) ، ما اول کانال Zadd رو خاموش و فقط کانال Rgb رو روشن می کنیم، چون فقط میخوایم از رنگ ها استفاده کنیم.
حالا اولین کاری که می کنیم، اینه که یک Base Color رو به عنوان رنگ پایه به آبجکتمون اعمال کنیم تا سرتاسر آبجکتمون رو بپوشونه. برای این کار، اول دکمه Colorize در بخش Polypaint از منوی Tools رو روشن میکنیم.
حالا از منوی Color رنگ پایه مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم و بعد از انتخاب رنگ مورد نظر، روی دکمه Fill Object کلیک می کنیم تا آبجکتمون رو بپوشونه.
گزینه Fill Object ، فقط روی Subtool انتخاب شده و Visible انجام میشه.