آموزش مقدماتی Zbrush

بازدید: 3337 بازدید
حالت شب

هنگامی که شما یک شکل سه بعدی را ایجاد کردید تا زمانی که این جسم به یک جسم مش قابل ویرایش تبدیل نشود، نمی توانید روی آن ویرایش انجام دهید. برای این کار پس از ایجاد جسم دکمه Make PolyMesh3D را در قسمت ابزارها انتخاب کنید. نکته دیگر برای ویرایش جسم سه بعدی انتخاب دکمه Edit است ، این دکمه شما را در وضعیت ویرایش قرار میدهد. در غیر این صورت در وضعیت رسم شکل می مانید و با هر کلیک و درگ در صحنه یک شکل دیگر را ایجاد می کنید.

zbrush8

zbrush9

حال برای اینکه از شکل ایجاد شده خود بخواهید قسمتی را حذف کنید ، باید هنگام درگ کردن ماوس روی شکل ، دکمه Alt را نگه دارید.

zbrush10

در صورتی که میل به پاکسازی صحنه داشتید ، کلید میانبر Ctrl+N را بزنید.

شروع کار با ۳D Mesh

برای اینکه بتوانید یک جسم سه بعدی را ایجاد کنید و آن را ویرایش کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱ – روی یکی از اشکال در قسمت Tools کلیک کنید تا منوی اقلام باز شود. سپس جسم Gear3D را انتخاب کنید.

zbrush11

۲ – در صحنه درگ کنید تا جسم انتخاب شده ایجاد شود، اندازه این جسم به میزان درگ کردن ماوس شما بستگی دارد.

۳ – حال برای اینکه به وضعیت ویرایش بروید ، روی دکمه Edit کلیک کنید. سپس بوسیله زیر منوی Initialize در قسمت Tools پارامترهای جسم ایجاد شده را تغییر دهید.

zbrush12

zbrush13

تاثیر تغییر یکی از پارامترها در شکل جسم

۴ – اگر شما قصد ویرایش بر روی سطح حود جسم را داشته باشید، اول باید آن را به یک مش قابل ویرایش تبدیل کنید. برای اینکار روی دکمه Make PolyMesh3D کلیک کنید. حال روی قسمت Current Brush Standard کلیک کنید تا منویی از قلم ها را مشاهده کنید. یکی از این قلم ها را انتخاب و روی جسم ایجاد شده شروع به درگ کردن کنید (ایجاد برجستگی) . وهمچنین با نگه داشتن دکمه Alt قسمتی از جسم (فرو رفتگی ) ایجاد کنید.

 zbrush14

اضافه کردن به جسم

zbrush15

حذف کردن از جسم بوسیله دکمه Alt

zbrush16

nextPrevious

مطالعه بیشتر