با استفاده از دکمه Mask By Cavity میتونیم که فرو رفتگی ها رو Mask کنیم. ( با Inverse کردن میتونیم که همه نقاط به غیر از فرو رفتگی ها رو Mask کنیم )
با استفاده از بخش Visibility از منوی Tool میتونیم که نقاطی که Mask نکردیم رو مخفی یا آشکار کنیم.
با استفاده از دکمه HidePt میتونیم که Pointهای Mask نشده رو مخفی کنیم و با استفاده از دکمه ShowPt میتونیم که این نقاط Mask نشده رو آشکار کنیم.
با استفاده از دکمه Grow میتونیم که ناحیه مخفی نشده رو به طرف بیرون گسترش بدیم و با استفاده از دکمه Shrink میتونیم که ناحیه مخفی نشده رو به طرف داخل جمع کنیم .
با استفاده از دکمه outer Ring میتونیم که دور ناحیه ای که با استفاده از HidePt مشخص کردیم، یه حلقه از Polygonهاش رو نمایش بدیم بعد با Grow و Shrink اون رو گسترش بدیم.
با روشن کردن دکمه Lasso میتونیم که به صورت کمند ( طناب انداختن ) Masking کنیم. برای استفاده از Lasso باید اول روی یه فضای خالی از Canvas کلیک کنیم، بعد روی ناحیه مورد نظر کمند بنداریم!
با رفتن به حالت Move میتونیم که Mask رو به سمت یه ناحیه متمرکز کنیم ( زمانی به درد میخوره که بخوایم یه ناحیه مثل دست، پا، سر و . . . بچرخونیم، بزرگ کنیم و یا حرکت بدیم )
در بخش Deformation از منوی Tool میتونیم که آبجکتمون رو تغییر شکل بدیم که به کمک Masking ما کنترل بهتری روی استفاده از این پارامترها داریم. ( Deformation شبیه به Modifiers توی ۳Ds Max عمل میکنه )
با استفاده Offset ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده ( X یا Y یا Z ) حرکت پیدا میکنه.
با استفاده از Rotate ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده می چرخه.
با استفاده از Size ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده تغییر اندازه پیدا می کنه.
با استفاده از Bend ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده خم میشه. ( به صورت شارپ )
با استفاده از SBend ( Smooth Bend ) ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده به صورت نرم خم میشه.
با استفاده از Skew ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده مورب میشه ( به صورت شارپ )
با استفاده از SSkew ( Smooth Skew ) ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده به صورت نرم مورب میشه.
( فرق Bend و Skew اینه که Bend به صورت ۳۶۰درجه دور خودش خم میشه، ولی Skew فقط به یه طرف (شبیه به کمان ) کش میاره )
با استفاده از RFlatten ( Radial Flatten ) ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده به صورت شعاعی پهن و صاف میشه. ( مثل براش Flatten )
با استفاده از Flatten ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده پهن و صاف میشه.
با استفاده از Twist ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده پیچونده میشه.
با استفاده از Taper ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده، مثل تبدیل شدن یه استوانه به مخروط، باریک میشه.
با استفاده از Squeeze ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده فشرده میشه و مثل قوطی نوشابه له میشه!
با استفاده از Noise ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده نویزدار میشه. ( با دادن نویز کم میتونیم که خیلی سریع جزییات خوبی شبیه به چرم یا پوست و . . . به آبجکت بدیم )
با استفاده از Smooth ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده نرم میشه.
با استفاده از Inflat ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده متورم میشه. ( شبیه به براش Inflate )
با استفاده از Spherize ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده به صورت یه کره در میاد.
با استفاده از Gravity ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده کش میاره. ( شبیه به نیروی گرانش زمین )
با استفاده از Perspective ، آبجکت در مسیر محوری که انتخاب شده دچار کوته نمایی میشه! ( باید امتحان کنید تا بفهمید یعنی چی! )
پایان بخش اول
:::::::::::::::::::::::::
ادامه آموزش در
::::::::::::::::::::::::::::::::::::
اثر آموزشی : علی رضایی
سلام
واقعا دستتون درد نکنه شاید بیشتر از ۹۹٫۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹% زیبراش رو برای کسایی مثل من آموزش دادید.
…
دمتون گرم
لطف داری عزیز 🙂