Making of Natanz Minaret

بازدید: 6856 بازدید
حالت شب

 

ب) تراش دهی آجـرهای قسمت پایین همانگونه که در آغـاز گفته شد ساخت بنـاهای فرسـوده و کهن بـر پایه آمیختن آراستگی و ناآراستگی است. برای همین نیـاز به ساخت دو لایه داریم. در یک لایه آجـرها را بشکل منظم و آراسته می سازیم و در لایه دوم فرسودگی و در حقیقت ناآراستگی را به آن می افـزاییم. از آنجا که این منــار یک فـرم استوانه ایست و از سوی دیگر هم آجـرها با آرایش و طرح هندسی ویـژه ای در کنـار یکدیگر چیده شده اند نمی توانیم تراش آجـرها بر روی ایـن جسم استوانه ای را بصورت دستی در مادباکس انجام دهیم. برای همین راهکار دیگری را برای بدست آوردن حجم بکار می بریم و آن استفاده از تکنیک حجم دهی با الگو یا همان Sculpt Using Map Operation در مادباکس است. پس آجـرها را در جایگاه خودشان بر روی تصویری که از مدل باز شده گرفتیم (Unwrapped UV) به ترتیب زیر و به رنگ سفید در زمینه سیاه در فتوشاپ نقش می کنیم. Making of Natanz Minaret-26 اکنـون لایه جدیدی که همان لایه آراستگی ها باشد می سازیم و در منـوی Maps دستور Sculpt Using Map را انتخاب و بر روی New Operation کلیک می کنیم. در پنجـره باز شده مدل منــار را بعنوان مدل مقصد (Target) برمی گزینیم و تصویر سیاه و سفید آجـرها را نیز که پیش از این در فتوشاپ ساخته بودیم در قسمت Load Map باز می کنیم. شماره ای میان ۴ یا ۵ را برای Multiplayer که نشانگر میزان برجستگی حجم بـر روی مدل است برمی گزینیم و در پایان دکمه Go را می فشاریم تا حجم آجــرها بر روی مدل برجسته شده و بـَر آیند. Making of Natanz Minaret-27

 

مطالعه بیشتر