آموزش render to texture در ۳dsmax

بازدید: 2913 بازدید
حالت شب

همانطور که می بینید زمانی که reset را فشار دادیم ، خطوط آبی شکل دقیقا دور مدل low poly قرار گرفتند.اما این خطوط باید طوری قرار بگیرند که کاملا مدل high poly را بپوشانند .

۶- برای رفع مشکل بالا ، مقدار پارامتر push در cage roll out را بر روی ۱٫۱ قرار می دهیم.

baking-textures-11

خوب همانطور که در زیر می بینید ، خطوط آبی شکل ،
تمام سطح مدل high poly را
پوشانده اند.

baking-textures-12

۷- حالا دوباره به render to texture dialog بر می گردیم و به قسمت object to bake rollout و سپس به mapping coordinate group می رویم و در آن جا use existing chanel را انتخاب می کنیم.

baking-textures-13

۸- در قسمت output بر روی add کلیک کنید و در قسمت add texture element dialog ، normal map را انتخاب و سپس add element را بفشارید.

baking-textures-14

۹- در قسمت selected element common setting از لیست target map slot ، bump را انتخاب کنید و رزلوشن normal map را بر روی ۵۱۲*۵۱۲  قرار دهید.

baking-textures-15

۱۰- در قسمت selected element unique settings ، output into normal bump را روشن کنید.تا نتیجه به درستی در رندر و ویوپورت نمایش داده شود.

baking-textures-16

مطالعه بیشتر