آموزش making of totem

بازدید: 1139 بازدید
حالت شب

تکسچر :

من همیشه از این مرحله کار لذت می برم.برای این کار من از vray material استفاده کردم.

برای آب ، یکی از دشوارترین قسمت ها referaction آن است.برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب ، من تعداد زیادی تست رندر گرفتم.من با مقادیر refraction ، fog color و fog multiplier بازی کردم تا به نتیجه ی دلخواه رسیدم.برای کاهش دادن زمان رندر ، از یک noise map در قسمت bump متریال استفاده کردم و برای اضافه کردن دیتیل هم از یک displacement map خوب در vray displacementmod استفاده کردم و میزان جزئیات رو هم با تغییر level map کنترل می کنیم.

برای یخ هم از displacement استفاده کردم که زمان رندر بسیاری رو در برگرفت.

در پایان برای اردک هم یک تکسچر نقاشی کردم .

makingoftotem05 makingoftotem06

نورپردازی و رندر :

برای منبوع نور اصلی که خورشید هست ، از direct light استفاده کردم.من می تونستم از vray sun استفاده کنم ولی چون در این جا قصد ندارم از vray sky برای آسمان استفاده کنم ، به همین دلیل از direct light بهره بردم.همانطور که قبلا گفتم من برای آسمان از یک نیم کره همراه با vray light material  استفاده کردم.(تکسچر آسمان رو از سایت cgtextures.com دانلود کردم.).این تکنیک هم سریع هست  و هم تنیجه ی خوبی رو در بر داره.در پایان از یک vray light  با سایز بزرگ در بالای صحنه ی خود استفاده کردم تا میزان reflection و spcularity بیشتری را در اختیار داشته باشم.

makingoftotem07

مطالعه بیشتر