آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

بازدید: 3916 بازدید
حالت شب

آیا چیزی رو فراموش کردیم ؟ بله درسته دسته ی پیچ گوشتی که در رندر دیدید دیتیل بیشتری داره.برای مدلسازی قسمت پایانی دسته ی پیچ گوشتی ، نیاز به shape اضافی نداریم چون اگر بخوایم از shape استفاده کنیم ، مراحل کار طولانی و خسته کننده می شه.

۱۰-به modify panel بروید و در deformation rollout ، بر روی دکمه ی scale کلی کنید .

screwdriver-10

با کلیک بر روی scale ، scale deformation dialog باز می شود.من می خوام خلاصه ای از این dialog برا برای شما توضیح دهم.

در ابتدا ما دوتا نقطه داریم ، که یکی از آن ها در ابتدا و دیگری در انتهای line قرار دارد.vertical dashed line مرز بین shape ها را به صورت خط چین نمایش می دهد.ما می تونیم نقاط جدیدی رو در طول path خود بوجود آوریم.فقط باید بر روی inser point کلیک  کنیم و سپس بر روی path (line) کلی کنیم.شما می تونید Bezier point و یا corner point انتخاب کنید.دکمه ی symmetrical این اجازه ر وبه ما می ده تا scale را بر روی هردو محور داشته باشیم.برای این آموزش دکمه ی symmetrical رو فعال کنید.در قسمت پایین dialog ، دو قسمت برای وارد کردن عدد مشاهده می کنید ، که این اعداد وضعیت مکانی(position) در راستای  افقی و عمودی نشان می دهد.

screwdriver-11

۱۱- حالا چند تا نقطه در در بین دو نقطه ی ابتدایی و انتهایی بوجود می اوریم و نوع نقاط رو بر روی corner ، Bezier-smooth و Bezier-corner قرار می دهیم.(مطابق شکل عمل کنید.)

screwdriver-12

خوب مدلسازی دسته ی پیچ گوشتی تمام شد.

screwdriver-13

مطالعه بیشتر