آموزش مدلسازی مقرنس

بازدید: 4578 بازدید
حالت شب
آموزش ساخت مدلسازی مقرنس

«مقرنس» اسم مفعول «قرنیز» است که از کلمهٔ یونانی «کُرونیس» (κορωνίς) به معنی «خمیده» گرفته شده است.

mogharnas

::::::::::::::::::::::: κορωνίς ::::::::::::::::::::::

آموزش مدلسازی مقرنس در تری دی مکس

 پیش ازشروع مدلسازی،بهتراست چند عکس از زوایای مختلف سوژه به عنوان مرجع تهیه گردد.

 

همچنین کمک گرفتن از نقشه های مدل مورد نظر در جهات مختلف در طول مدلسازی ، باعث می شود تا کار با دقت و سهولت بیشتری دنبال شود.

برای شروع ، مطابق تصویر چند Plane درویوهای نرم افزار ترسیم کرده و با نسبت دادن نقشه ها به Diffuse چند متریال آنها را بر روی Plane قرار دهید . دقت کنید نسبت Plane های ترسیم شده با نسبت طول و عرض نقشه ها بر حسب پیکسل هماهنگی داشته باشد . سپس با استفاده ازابزارهای Scale ، Rotate ، Move پلین های ترسیم شده را مانند شکل بر یکدیگر منطبق نمایید . این Plane ها بعنوان راهنما در طول مدلسازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

mogharnas 3

در صورتی که مپ ها به خوبی در ویو دیده نشوند ، وارد مسیر Customize > Preferences شده در قسمت Viewports  گزینه Configure Driver را انتخاب کرده و میزان  Download Texture Size را بر روی ۵۱۲ قرار دهید . به این ترتیب پس از باز کردن مجدد فایل کیفیت مپ ها در ویو بهبود خواهد یافت.

mogharnas 4

ابتدا مدل قوس دهانه این محراب را مطابق نقشه با کمک Line ترسیم نموده و آن را Extrude  کنید . شایان ذکر است که به دلیل قرینه بودن این محراب ، می توانید نیمی از آنرا  مدلسازی کرده و در پایان با استفاده از ابزار Mirror یک قرینه از مدل در کنار آن ایجاد نمایید.

mogharnas 5

next

مطالعه بیشتر