آموزش مبتدی ۳dsmax

بازدید: 1466 بازدید
حالت شب

The viewport label menu :

در گوشه ی بالا و چپ هر کدام از viewport ها یک سری نوشته وجود داره که به اینها viewport label menu می نامند.

3dmaxbasic10

General viewport label menu :

با کلیک بر روی این قسمت یه سری option وتنظیمات دیده می شود مثل : toggle grid  ، view cube ، steering wheel و …را می بینید که با کلیک بر روی هرکدام می توانید نتیجه را مشاهده کنید.

Point of view (pov) viewport label menu :

در این قسمت شما می توانید به بقیه ی زوایا و نما ها مختلف بروید.شما می توانید این کار را به نگهداشتن کلید v از کیبرد و انتخاب نمای مناسب انجام دهید.

Shading viewport label menu :

در این قسمت نحوه ی نمایش شی ها و کیفیت آن ها تنظیم می شود.

Viewport layouts :

3dmaxbasic11

در این قسمت شما می توانید چیدمان viewport های خود را تغییر دهید برای دسترسی به این پنجره باید از طریق [+]>configure viewports  عمل کنید.

Material editor :

برای ساخت و اعمال متریال به اشیاه ساخته شده به کار می رودو دارای دونوع است :

Compact material editor :

3dmaxbasic12

این نوع ساده ی material editor می باشد و دارای ۲۴ کره ی خالی برای ساخت متریال و جنس می باشد.

نکته : برای دسترسی به material editor باید از کلید M در کیبرد استفاده کنید.

Slate material editor :

3dmaxbasic13

Slate material editor از ورژن ۲۰۱۱ به بعد در مکس قرار گرفت و اگر کار با آن را یاد بگیرید ، مطمئنا برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود چون دارای مدیریت خوبی در متریال های ساخته شده است.

نکته : برای جهش بین material editor ها بادی از طریق منوی modes عمل کنید.

Rendered frame window ( پنجره ی صحنه ی رندر شده):

3dmaxbasic14

خیلی از افکت ها مثل caustics ، reflection (بازتاب)، refraction و غیره در viewport قابل دیدن نیستند و برای این که ما به این افکت ها و کیفیت خوبی از مدلممون برسیم باید مدل هامون رو render کنیم ودر نهایت می تونیم عکس خود را save کنیم.

مطالعه بیشتر