The viewport label menu :
در گوشه ی بالا و چپ هر کدام از viewport ها یک سری نوشته وجود داره که به اینها viewport label menu می نامند.
General viewport label menu :
با کلیک بر روی این قسمت یه سری option وتنظیمات دیده می شود مثل : toggle grid ، view cube ، steering wheel و …را می بینید که با کلیک بر روی هرکدام می توانید نتیجه را مشاهده کنید.
Point of view (pov) viewport label menu :
در این قسمت شما می توانید به بقیه ی زوایا و نما ها مختلف بروید.شما می توانید این کار را به نگهداشتن کلید v از کیبرد و انتخاب نمای مناسب انجام دهید.
Shading viewport label menu :
در این قسمت نحوه ی نمایش شی ها و کیفیت آن ها تنظیم می شود.
Viewport layouts :
در این قسمت شما می توانید چیدمان viewport های خود را تغییر دهید برای دسترسی به این پنجره باید از طریق [+]>configure viewports عمل کنید.
Material editor :
برای ساخت و اعمال متریال به اشیاه ساخته شده به کار می رودو دارای دونوع است :
Compact material editor :
این نوع ساده ی material editor می باشد و دارای ۲۴ کره ی خالی برای ساخت متریال و جنس می باشد.
نکته : برای دسترسی به material editor باید از کلید M در کیبرد استفاده کنید.
Slate material editor :
Slate material editor از ورژن ۲۰۱۱ به بعد در مکس قرار گرفت و اگر کار با آن را یاد بگیرید ، مطمئنا برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود چون دارای مدیریت خوبی در متریال های ساخته شده است.
نکته : برای جهش بین material editor ها بادی از طریق منوی modes عمل کنید.
Rendered frame window ( پنجره ی صحنه ی رندر شده):
خیلی از افکت ها مثل caustics ، reflection (بازتاب)، refraction و غیره در viewport قابل دیدن نیستند و برای این که ما به این افکت ها و کیفیت خوبی از مدلممون برسیم باید مدل هامون رو render کنیم ودر نهایت می تونیم عکس خود را save کنیم.