آموزش مبتدی ۳dsmax

بازدید: 1450 بازدید
حالت شب

Max script editor :

3dmaxbasic06

برای دسترسی به max sxcript editor باید از طریق پنجره ی maxscript> max script editor اقدارم کنید.

شما می توانید در این قسمت با استفاده از زبان برنامه نویسی max script یک پلاگین و یک ابزار سودمند برای خود بسازید و در پروژه های خود به کار ببرید.

Max script listener :

3dmaxbasic07

در کنار max script editor ، max script listener قرار دارد که در این بخش ما می توانید عبارات ریاضی و غیر ریاضی خود را اجرا کنید.این پنجره دارای دو بخش است : بخش بالایی macro recorder است که زمینه ی آن به رنگ صورتی است و بخش پایینی out put pane است که به رنگ سفید می باشد.

برای روشن کردن macro recorder  باید از طریق macro recorder>enable این کار را انجام دهید .macro recorder ، همه ی کارهایی که شما در تری دی مکس انجام می دهید را ضبط می کند و به شکل زبان max script نمایش می دهد.

Output pane ،نتیجه ها و ارورهای مربوط به مکس اسکریپت را نمایش می دهد.

GRAPHITE MODELING TOOLS RIBBON :

3dmaxbasic08

این قسمت ، از ورژن ۲۰۱۰ به بعد در ۳DMAX قرار گرفته است و با ابزارهایی قدرتمومندی که در خود جای داده ، این اجازه رو به کاربر می ده که تو ی کمترین زمان و بهترین کیفیت کار مدلسازی رو انجام بده.

VIEWPORTS :

در نرم افزار ۳dmax ما به صورت پیش فرض ۴ نما داریم که صحنه ی ما رو از ۴ زاویه ی top ، front ، left و perspective نمایش می دهد.قرار گیری این ۴ نما در کنار یکدیگر ، viewport را تشکیل می دهد و همانطور که می بینید این viewport ها داری یک سری خطوط مشکی شترنجی شکل هستند که به این خطوط grid می گویند.که از طریق کلید G در کیبرد شما می تونید این خطوط را پنهان کنید.زمانی که یک viewport را انتخاب کنید ، این viewport به رنگ زرد در می آید.

3dmaxbasic09

در زیر یه سری از کلیدهای کاربردی را می بینید که مدیریت viewport ها از آن ها استفاده می کنند :

ALT+W : ویوپورت انتخابی بزرگ می شود.

ALT + کلیک وسط موس   : می تونید در ویوپورت بچرخید.

ALT+CTRL+کلیک وسط موس  : برای زوم کردن در ویوپورت.

ALT+CTRL+V : VIEW CUBE را پنهان می کند.

نگهداشتن کلیک وسط موس و کشیدن موس : تغییر وضعیت مکانی در ویوپورت

G : پنهان کردن خطوط شترنجی

مطالعه بیشتر