آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

بازدید: 3910 بازدید
حالت شب

۵- مقدار path را بر روی ۱۰ قرار دهید و در حالی که هنوز کمه ی get shape فعال هست ، دوباره بر روی ngon01 کلیک کنید.همانطور که می بینید هیچ چیز عوض نشد. مقدار ۱۰ در پارامتر path به ما می گه که از ۰ تا ۱۰ درصد line ، دارای سطح مقط ngon01 هست.

screwdriver-06

۶- خوب حالا مقدار path رو به ۱۶ تغییر دهید .سپس get shape را دوباره فعال کنید و این بار star01 را از صحنه خود انتخاب کنید .با انتخاب star01 ، به صورت خودکار ۱۶ درصد تا ۱۰۰ دصد path  به شکل مقطع star01 می شود و از ۱۰ تا ۱۶ درصد path هم ناحیه ی مخلوط هست که در این ناحیه مقطع line از ngon01 به star01 تبدیل می شود.

خوب قبل از اینکه به ادامه کاربپردازیم دوست دارم تفاوت بین circle و ngon ر وبه شما نشون بدم.من این کار رو با circle هم انجام دادم و نتایج رو در زیر در قالب شکل قرار دادم.

screwdriver-07

همانطور که در شکل بالا می بینید دسته ی پیچ گوشتی شماره ی خیلی تمیز تر و بهتر هست و این همان مزیت ngon هست در حالی که دسته ی شماره دو هم به صورت high poly شده هست و هم نظم پولی ها و سه ضلعی بودن آن ها آزار دهنده هست.

مشکل از circle نیست . اون چیزی که شما باید بهش توجه کنید تعداد vertices (نقاط) بین دو تا shape هست .به عکس زیر نگاه کنید.circle تنها ۴ تا نقطه داره ، در حالی که در ngon شما می توانید تعداد نقاط رو خودتون انتخاب کنید.ما برای ngon01 همچون star01 مقدار side را بر روی ۲۴ قرار دادیم.

screwdriver-08

زمانی تعداد نقاط بین دو تا shape یکی نباشه ، loft از توپولوژی نامناسبی برای انتقال از ngon01 به star01 استفاده می کنه.

خوب بیاید مدلسازی رو ادامه بدیم ….

۷- خوب حالا مقدار path را بر روی ۶۴ قرار دهید و get shape را دوباره فعال کنید و سپس بر روی star01 کلیک کنید.

۸- حالا مقدار path را بر روی ۷۸ قرار دهید و سپس از طریق  get shape ، ngon02 را انتخاب کنید.

۹- سرانجام مقدار path را بر روی ۱۰۰ قرار دهید و سپس از طریق get shape ، ngon03 را انتخاب کنید.۱۰۰ درصد پایان path می باشد.

screwdriver-09

مطالعه بیشتر