آموزش مقدماتی مدلسازی

بازدید: 2081 بازدید
حالت شب

هر عملی در ۳dsmax دارای یک کلید میان بر (short key) می باشد که اگر شما این کلیدها رو بشناسید می تونید سرعت کار خود را بالا ببرید.

قبل از مدلسازی ، شروع به search کردن در اینترنت کنید تا عکس های رفرنس و blueprint های  مناسب خود را جمع آوری کنید. برای مثال سایت www.suurland.com دارای بلوپرینت های زیادی می باشد .

بعد از جمع کردن رفرنس ، شروع به طراحی کنید و سعی کنید زوایای مختلف مدل خود را بر روی کاغذ طراحی کنید.(یکی از طراحی های من رو می تونید در شکل بالا ببینید)

basic-modeling-and-more-16

همچنین شما می تونید از یک دوربین برای گرفتن عکس های رفرنس خود استفاده کنید .البته با این روش نمی شه به یک blueprint دقیق دست پیدا کرد و این به دلیل وجود perspective هست .

وقتی عکس های رفرنس رو جمع آوری کردیم باید چی کار کنیم ؟

basic-modeling-and-more-17

۱- شما می تونید عکس های رفرنس خود را به عنوان عکس background در viewport قرا دهید و grid (خطوط شترنجی) را حذف کنید تا عکس بهتر دیده شود.البته این روش دارای یک مشکل می باشد .ممکن است بعضی اوقات عکس ها background دچار کشیدگی شود و اون وقت ما نیاز داریم که هر۱۰ دقیقه عکس بگراند رو درست کنیم (در کل این روش پیشنهاد نمی شود)

۲- در این روش شما می تونید عکس های رفرنس خود را در به عنوان map در material editor قرار دهید و سپس برای نماهای مختلف آن یک plane بوجود آورید و این plane ها را در کنار هم قرار دهید و متریال ها را به این plane ها اعمال کنید.همانطور که در شکل بالا می بینید ، در نمای perspective چهار Plane دیده می شود که در کنار هم چیده شده اند و عکس های رفرنس به صورت متریال به آن ها اعمال شده است.

نکته ی پایانی در مورد مدلسازی در editable mesh  و editable poly اینه که سعی کنید تا می تونید تعداد vertex ها و polygon ها را به حداقل برسونید تا وقتی که mesh smooth modifier را اعمال کردید ، به نتیجه صحیحی برسید.

basic-modeling-and-more-18

basic-modeling-and-more-19

در پایان  چند تا تمرین رو برای شما گذاشتیم . اولین قسمت گرم کردن و حرکات کششی هست.سه تا عکس بعدی تمرینات مربوط به پا ها ، شکم  و بازوها می باشد .هر کدوم از این حرکتا رو ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید و یادتون نره که دوباره در پایان حرکت کششی رو انجام دهید.همچنین شما می تونید به بیرون بروید و بدوید و یا دوچرخه سواری کنید .ورزش باعث می شه تا شما برای کارهای بیشتر آماده بشید و حس تازه شدن رو برای شما به ارمغان می یاره.

basic-modeling-and-more-20

امیدوارم این آموزش مفید واقع شده باشه

منبع : www.3dtotal.com

مطالعه بیشتر