آموزش مقدماتی مدلسازی

بازدید: 2106 بازدید
حالت شب

خوب سریع ترین راه برای شروع کار در این روش ، ایجاد یک plane هست.یک plane را بوجود آورید و سپس اون رو تبدیل به edtable poly ی یا editable mesh کنید.

basic-modeling-and-more-11

از این به بعد همه چیز در sub-object mode اتفاق می افتد.زمانی که شما sub-object mode را فعال می کنید با انتخاب edge و فشار دادن کلید shift  از کیبرد و حرکت دادن موس می توانید یک poly جدید بوجود آورید.

basic-modeling-and-more-12

روش دیگر برای بوجود آوردن poly جدید ، استفاده از ابزار create هست که
شما با استفاده از vertex ها  poly های جدید
بوجود می آورید.

basic-modeling-and-more-13 basic-modeling-and-more-14

این مختصری بود از روش box و poly-by-poly modeling.این بستگی به شما داره که کدوم روش رو برای انجام مدلسازی به کار ببرید.بهترین کار اینه که با توجه ی به موقعیت ها و مدل های مختلف از هر دو بهره ببریم.من خود برای شروع از روش box modeling استفاده می کنم و برای بعضی از قسمت ها از روش poly-by-poly modeling استفاده می کنم.روش poly-by-poly روش سخت تری هست چون باید قدرت تصور خوبی داشته باشید.در روش box modeling همیشه باید بعضی از قسمت ها دوباره مدل بشه تا به نتیجه مطلوب برسیم.

خوب بیاید چند مرحله به عقب برگردیم .قبل از مدلسازی باید محیط نرم افزار رو طوری تنظیم کنیم که برای ما راحت تر باشه و به کارمون سرعت ببخشه….برای مثال : unit scale ( واحد اندازه گیری) رو روی inch یا cm بگذارید و تعداد undoرا تنظیم کنید.رنگ viewport راتغییر دهیم تا راحت دیده شود و …

basic-modeling-and-more-15

مطالعه بیشتر